About 2014

  2015-01-04 / 23:45:23 / Allmänt /

Nyårsaftonen bjöd på jobb i några få timmar, trerätters, mys och fyrverkerier. Och det är ju då nytt år nu! Jag om någon är tacksam över det. Det är mycket från det föregångna året som jag verkligen bara vill lämna bakom mig.
Summering? Well, 2014 blir nog klassat som det psykiskt jobbigaste året jag haft. Omtumlande saker hände gång på gång, både bra och dåliga. Men tyvärr fler dåliga saker än bra.
Mitt ständiga, starka och behövliga ljus i tillvaron har varit Gustav, som jag blev tillsammans med den 5 januari 2014 (ja, vi firar ett år imorgon!). Det var kort innan det gick neråt för mig då mycket hände inom familjen. Och en tanke slår mig ibland när jag tänker tillbaka; om jag redan mådde kasst med allt som var, hur fan hade jag då mått om jag inte träffat denna underbara människa?

Men faktum är att det negativa tillför alltid något positivt även fast det kanske inte känns som det i en dåliga tider. Jag har till exempel vuxit som person på vissa plan, bland annat blivit mer självständig (om man bortser från det att jag behöver Gustav vid min sida för att känna mig hel) och börja tänka mer på mig själv istället för att vara andra till lags hela tiden. 
Och sen har jag ju faktiskt upplevt mycket nytt och gjort roliga saker! Jag blev ju som sagt tillsammans med Gustav i januari efter att ha varit "på g" ett par månader, besökte min vän Roshanna i Paris, semestrat med min och älsklingens familj i somras, fyllt arton (vilket jag i och för sig inte tyckte var en big deal haha) och så drog jag och mamma till underbara Dubai där moster bor.

Det här var mest skrivet till mig själv så jag har något att blicka tillbaka på, så om ni läst såhär långt; förlåt för tråkig läsning, haha, och hoppas ert 2014 var awesome! Mitt var som sagt jobbigt, men lärorikt, och det kommer nog alltid vara det året där mitt liv tog en helvändning.
Nu ska jag se till att göra det bästa av 2015 och hoppas på att min berg-och dalbana kan ge mig en rejäl skjuts uppåt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious