Över slash underviktig

  2015-02-10 / 21:54:21 / Allmänt /


Ahhh denna huvudvärk kommer från helvetet. Orkar ej. Femte dagen i rad, vad händer?! Är väl all stress i skolan i samband med dålig sömn.

Har tänkt på en grej, flertalet gånger. Något som gör mig riktigt irriterad och ledsen. Varför är det mer accepterat att säga till en underviktig att "du borde äta mer" än att säga till en överviktig att "du borde äta mindre"? Förstår ni hur mycket skit man skulle få kastat på sig, om man sa detta till en överviktig människa? Vad gör det mer okej att kasta dessa ord på en underviktig? För de underviktiga kan detta vara en vardag. Tro mig, jag vet, jag har varit där. Och det är fan inte roligt att höra det. Och jag kan tänka mig att det är lika jävligt att höra att man väger "för mycket". Så kan vi bara sluta kommentera varandras kroppar? Ok? Världen skulle bli en så mycket bättre plats om alla bara kunde sprida kärlek istället för kommentarer som skapar tråkiga kroppsideal.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious