Arton år och alkis-snack

  2014-09-08 / 21:42:58 / Allmänt /


Trots att de missade "h"-et i mitt namn på tårtan så blev det en lyckad födelsedag haha. 
Firade med nära och kära och därefter blev det pizza med familjen och lite släkt. Sedan skulle jag egentligen jobbat ett kort pass på kvällen, men mina underbara arbetskamrater ordnade i sista stund så att jag slapp! Så tacksam, det hade inte varit så roligt att fira sin 18-årsdag på jobbet. Istället mös jag med världens vackraste och kollade film. 
Var inte alls sugen på att gå ut så sket i det, till skillnad från många andra som absolut inte ser något annat möjligt sätt än att fira sin ARTONÅRSDAG PÅ KROGEN WOW SO AWESOME. Nej men ärligt talat, med risk som att låta som en bitter*pip*, det är rätt töntigt. Har det varit suget i arton år, att äntligen få gå på krogen? Nä, utan det är bara för att man kan och att folk nu för tiden (i alla fall i min ålder) antar att det är det man gör då. Det kan också kännas "vuxet" men jag skulle snarare säga att stå emot är det. Jag själv fick frågan, dagen efter min födelsedag, om jag var bakis? Öh..nä. Det må vara så att dagens ungdomar dricker mer än man någonsin gjort i historien och det har aldrig varit så "inne", men jag är väl ett undantag och jag är jävligt stolt över det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious