Tio fakta om mig

  2014-08-15 / 16:21:03 / Allmänt /
• Jag blir lätt irriterad av värme, samtidigt som jag tycker att sommaren är bästa årstiden.

• Jag h a t a r apelsinjuice då jag som liten fick en flytande medicin blandad med det. Det var så sjukt vidrigt och jag har fått sådana men utav det att jag knappt klarar av doften apelsinjuice utan att få kväljningar.

• Det finns (nästan hehe) inget skönare än att få rumpmassage och att bli kliad på ryggen. 

• Älskar att gå på museum! Tanken och bevis på tidigare liv och levnadssätt är otroligt fascinerande. Hatar dock skolämnet historia. Det är dötråkigt att läsa om och det känns som om mycket är påhittat, ser det hellre med egna ögon. Jag gillar lixom att få bevis på saker innan jag tror på dem.

• Jag är mörkrädd, har alltid varit. Det beror nog på att jag inte tycker om att inte ha koll på vad som händer, i mörkret har jag ingen kontroll. Jag ser inte om det finns något där. På samma sätt gillar jag inte att sitta med ett fönster bakom mig exempelvis vid köksbordet, är det dessutom mörkt ute blir det dubbelt så obehagligt. 

• Jag älskar att uttrycka mig i noveller, dikter, ja i texter överhuvudtaget och har gjort så länge jag kan minnas. 

• Någon gång i mitt liv vill jag åka på en roadtrip i USA. Hyra en bil, åka igenom några delstater, stanna lite där man känner för och upptäcka en massa. En dröm jag haft länge.

• Sommaren 2012 åkte jag på språkresa till England helt själv utan att känna en kotte (fattar knappt själv hur jag vågade så som jag var då haha). Jag träffade en massa nya fina människor och under de tre veckorna förändrades jag ganska extremt som person, jag gick bland annat från att vara en väldigt blyg tjej till en lite mer utåtriktad och vågad en. Det var så nyttigt och underbart roligt, vi alla blev som en stor familj. Den resan är bland det bästa som har hänt i mitt liv.

• När jag är stressad eller förbannad har jag extremt svårt att tänka på något positivt utan bara på allt som är fel runt mig. Därför kan en liten skitsak utvecklas till något större än vad det från början var. Då blir jag även irriterad på människor i min omgivning, som egentligen kanske inte gjort mig något, så då är det bäst att man håller sig på borta tills jag lugnat ner mig haha. Alternativt att man inte tar illa upp om jag slänger en dryg och spydig kommentar. Och nej, jag har inte adhd för er som tror det.

• När jag var liten, cirkus 5 år, föll jag ner för en trappa och gjorde illa mig. Bilden och känslan av händelsen sitter kvar fastetsat i huvudet, därför tycker jag inte om att gå i trappor och undviker dem helst.

Det var allt för nu, ha det bäst!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious